Op weg naar De ZON....

Februari 2017

Woensdag 1 Februari

We verlaten Foum Zguid en rijden naar Zagora. Een prachtige route en onderweg krijgen we gezelschap van een kudde drommedarisen Bij aankomst in Zagora is er markt die we dan maar gelijk bezoeken

Donderdag 2 Vrijdag 3 en zaterdag 4 februari

We staan op een zeer charmante camping heel eenvoudig maar gezellig. We doen wat klusjes en boodschappen en maken een uitstap naar Tamegroute en Tifnou

Zondag 5 februari

We rijden naar Ouarzazate een grotere stad en staan op camping municipal. De stad kan onze sympathie niet winnen het is heel toeristisch dus hier blijven we niet. We brengen wel een bezoek aan de Kashbah

Maandag 6 en Dinsdag 7 Februari

We gaan naar El Kelaa M'gouna en komen op camping KsarKaiser terecht een grote camping bij het hotel waar niemand staat gewoon fantastisch. We bezoeken het gezellige centrum en brengen een bezoek aan de Dades vallei

Woensdag 8 Februari

Onze tocht gaat verder naar de Gorges en vallee du Toudgha een prachtige route en de camping is in orde we genieten weer

Donderdag 9 februari

We maken een ritje in de buurt en genieten verder van de zon

Vrijdag 10 februari

We trekken verder naar Goulmime via de kleine banen Het is een prachtige beleving en integenstelling tot wat men ons vertelde heel goed te doen.

Zaterdag 11 februari

We vertrekken vroeg naar Erfoud en kunnen nog gezellig naar de markt.

Zondag 12 Februari

We bezoeken enkele winkels waar ammonieten en fosielen worden verkocht. Er zijn echt prachtige stukken te koop. Wanneer we in een winkel onze keuze gemaakt hebben en onderhanded hebben over de prijs worden we door de eigenaar uitgenodigd op thee en pizza berbére.

Maandag 13 februari

Vandaag gans de dag aan de camper gebleven en genoten van de zon en lekker eten.
Dinsdag 14 februari

Vandaag naar Merzouga op camping Haven La Chance. We staan op 50m van de woestijn duinen Een hele mooie plaats

Woensdag 15 februari

Vandaag trekken we met een 4X4 door en rond de woestijnduinen

Donderdag 16 Februari

Vandaag gaan Willy en ik naar de souks in Er Rassini en na de middag genieten we van de zon. Om 17 uur plaatselijke tijd staan de drommedarisen klaar om ons een prachtige zonsondergang te laten zien een fantastische ervaring

Vrijdag 17 Februari

Na het ontbijt zijn we klaar om naar de Source Bleue te gaan bij Meski. Een tocht van 160 km die via de Ziz vallei gaat een mooi stukje n atuur maar niet spectaculair. We komen aan in meski en kunnen terecht bij de jonge Zaid Au Vieux Ksar. Deze heeft 4 plaatsen om te staan en het is zalig, een warm ontvangst super gezellig.

Zaterdag 18 Februari

Naar de souks in Er Rachidia en genieten van de zon

Zondag 19 Februari

Vandaag een tochtje gedaan met Zaid als gids. Een Marokko zonder toerisme maar heel mooi.We bezoeken een coöperatief waar vrouwen dadel produkten maken 's Middags een pick nick met brood en sardientjes heel leuk

Maandag 20 februari

Vandaag een echte rustdag Het is prachtig weer en we kunnen buiten zitten en eten. Ik maak stoofvlees met rode kool, we genieten en brengen de overschot naar Zaid en Zenab Zij kennen deze gerechten niet maar vinden het super lekker.
Dinsdag 21 februari

Vandaag nemen we afscheid van Zaid en zijn familie en rijden naar Midelt De route is weer mooi en er zijn veel kleine dorpjes.

Woensdag 22 februari

We verlaten Midelt en rijden naar Azrou We rijden door de bergen en door de sneeuw en het is wederom prachtig.De laatste 7 km rijden we door het bos waar de apen veel beziens hebben.

Donderdag 23 Februari

Richting Féz naar camping Diamant Vert Een mooie plaats om te staan en om Fez te bezoeken. Nadat we ons geinstalleerd hebben trekken we de medina van Fez in Prachtig een echte beleving.

Vrijdag 24 Februari

Tegen 9uur rijden we naar het centrum terug de medina in om de leerlooierijen te bezoeken. Het ruikt er zeker niet fris maar het is iets dat je moet gezien hebben.

Zondag 26 februari

Vandaag terug naar de souks in Fes en we bezoeken er een moskee waar niet moslims in mogen. Het is een prachtig gebouw en heel speciaal plijsterwerk.Daarna nog een wandeling door de souks en eten op een terrasje

Maandag 27 februari

We trekken vandaag naar Volubilis. De camping die we op het oog hadden is gesloten dus dan maar naar de par king van Volubilis. De gardien geeft ons een goede plaats en we zijn weer happy. We brengen een bezoek aan Moulay Idriss,morgen willen we de ruïnes van Volubilis bekijken.

Dinsdag 28 Februari

Gisteren avond kregen we te horen dat we hier niet mogen overnachten. Op ons antwoord dat de gardien ons wel toestemming heeft gegeven en dat we ook reeds betaald hebben wordt er gediscusieerd en we mogen blijven slapen maar dan moesten we wel vandaag vroeg weg. Dus hop naar Meknes.In Meknes bezoeken we een Iveco garage waar ons campertje nieuwe achter remmen krijgt. Een super service en een super prijs.
Vergeet niet om iets leuks te schrijven in ons